دانستنی ها علمی روز

هر آنچه که باید درباره سلامت خود بدانید

دانستنی ها علمی روز

هر آنچه که باید درباره سلامت خود بدانید

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

هنگام خرید کولر گازی مثل سایر لوازم برقی ، باید دقت زیادی انجام دهیم تا دقیقا همان کولری که نیاز داریم را تهیه کنیم. ویژگی ها و مشخصات فنی کولر گازی مثل میزان مصرف برق از جمله مواردی است که باید به آنها توجه کنید.

در این مطلب قصد داریم تعدادی از ارزانترین کولرهای گازی موجود در بازار را برای شما معرفی میکنیم.

  • ۰
  • ۰

تفاوت کولرهای جدید و قدیمی سوالی است که ممکن است در هنگام خرید کولر خانگی و یا کولر صنعتی داشته باشید. تنوع کولرها در چندین سال اخیر به حدی فزونی یافته است که مقایسه میان محصولات و انتخاب کولر مورد نیاز امری واقعاً دشوار است.


امروزه، تکنولوژی به کار رفته در ساخت کولرهای تبخیری یا اصطلاحاً آبی در حد فوق العاده بالایی پیشرفته و پربازده است.

اگر سیستم های سرمایشی آبی قدیمی مصرف انرژی بالا و اتلاف حرارتی و آب زیادی داشتند، در کولرهای جدید شاهد افیشنسی عالی و حداقل میزان هدر رفت آب و انرژی برق می توان بود. برای بررسی بهتر این امر مقاله ای تحت عنوان تفاوت کولرهای آبی قدیمی و جدید را تدارک دیده ایم.

در جهان امروز، بحران آب و انرژی به عنوان سرفصل مطالعات سراسر جهان به یک بحران جدی ملی و بین المللی در کشورها مبدل شده است. به ویژه در کشورمان ایران، با توجه به هدفمندسازی یارانه ها و افزایش بهای آب و انرژی، هم چنین با توجه به بالا بودن سرانه مصرف، اهمیت این موضوع دوچندان می نماید.

کولرهای آبی یکی از پرکاربردترین و قدیمی ترین انواع سیستم های سرمایشی می باشند. قیمت کولر آبی خرید پایین، هزینه های تعمیر و نگهداری اندک و سرویس و تعمیر آسان این کولرها سبب محبوبیت آن ها در میان کاربران به ویژه صنعتی شده است.