دانستنی ها علمی روز

هر آنچه که باید درباره سلامت خود بدانید

دانستنی ها علمی روز

هر آنچه که باید درباره سلامت خود بدانید

  • ۰
  • ۰

شیر گاو شیرین ، پر و یخبندان خوشمزه است ، و چندین دهه تبلیغات آن را به عنوان غذایی که "بدن خوب می کند" به آمریکایی ها فروخته است. فرآورده های لبنی سرشار از کلسیم و پروتئین هستند و از مدتها قبل به عنوان مهم برای کمک به رشد بچه ها و کمک به بچه ها و بزرگسالان در ساختن و حفظ استخوانهای قوی ترویج می شوند. اما آیا لبنیات شایسته هاله سلامتی آن است؟

دستورالعملهای فعلی رژیم غذایی ایالات متحده توصیه می کند که تقریباً هر کس سه وعده لبنیات در روز بخورد.

اکنون ، در یک بررسی جدید ، دکتر والتر ویلت ، دکتر ، DrPH ، استاد تغذیه و اپیدمیولوژی در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد TH چان ، و همکار وی ، دیوید لودویگ ، دکترای دکتر ، دکترا ، استاد کودکان و تغذیه در هاروارد ، می گویند علم پشت این توصیه های رژیم غذایی نازک است. آنها می گویند خوردن بیش از حد لبنیات ممکن است به بدن ما و کره زمین آسیب برساند.

ویلت می گوید: "اگر قصد داریم چیزی را توصیه کنیم ، بدیهی است که باید براساس شواهد محکم باشد." وی خطرات و فواید نوشیدن شیر برای مجله پزشکی New England را بررسی کرد .

وی می گوید: "به نظر من اساس توصیه های کلسیم در ایالات متحده نقص اساسی دارد."

او تنها کسی نیست که چنین احساسی را تجربه می کند.

دکتر الیزابت جاکوبز ، استاد دکتری ، اپیدمیولوژی ، زیست شناسی و علوم تغذیه ای در دانشگاه آریزونا مله و کالج بهداشت عمومی دانشکده بهداشت در توسان است. او و همکارانش اخیراً علوم پشت توصیه های لبنیات را مرور کردند و نتیجه گرفتند که ایالات متحده باید از سرب و لبنیات کانادا به عنوان یک گروه غذایی جداگانه پیروی کند. درعوض ، آنها توصیه کردند که غذاهای لبنی را در گروه پروتئین قرار دهند ، و اینها را از بین بسیاری از افراد یک انتخاب کنید که به افراد کمک می کند تا میزان پروتئین خود را برآورده کنند. مقاله آنها در Nutrition Review منتشر شده است .

این دو مقاله زمانی ارائه می شود که دستورالعمل های رژیم غذایی در حال بررسی است. نسخه جدیدی از دستورالعمل ها در اواخر سال جاری توسط یک هیئت متخصص منتشر خواهد شد و برای اولین بار شامل مشاوره در مورد زنان باردار و برای کودکان زیر 2 سال خواهد بود.

جیکوبز می گوید: "ما نمی گوییم شیر خطرناک یا مضر است." "مهم نیست که چطور آن را خرد می کنید ، آمریکایی ها از شیر دور می شوند. بنابراین بیایید با این تغییر سازگار شویم و به افراد فرصت بیشتری برای پاسخگویی به نیازهای غذایی خود بدهیم. "

ویلت همچنین خاطرنشان می کند که لبنیات روی محیط زیست سخت است. اگرچه شاید 20 سال پیش مورد توجه زیادی نباشد ، اما تغییرات آب و هوایی اکنون توجه به آن را بسیار مهم می کند. وی می گوید: "اگر این امر تأثیر عمده ای بر محیط زیست داشته باشد ، بهتر است به توصیه های خود نیز نگاهی جدی بیندازیم و ببینیم که برای کاهش این کار چه کاری خواهیم کرد."

شواهد لاغر در پشت ادعاهای بهداشتی لبنیات
در حالی که ما به عنوان نوشیدنی لبنیات کمتری می نوشیم ، اما هنوز هم بیشتر آن را مصرف می کنیم. به گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده، آمریکا به طور متوسط خوردند و نوشیدند حدود 9 درصد لبنی در 2018 از ما در هر فرد در سال 1975. نشان می دهد داده مصرف که ما در حال غذا خوردن بیشتر پنیر و ماست اما نوشیدن بسیار کمتر از شیر است. مصرف شیر از سال 1975 حدود 40٪ کاهش یافته است. اما از آنجا که برای تولید محصولاتی مانند پنیر و ماست شیر ​​بیشتری نیاز است ، مصرف لبنیات به طور کلی افزایش یافته است.

دستورالعملهای فعلی رژیم غذایی برای لبنیات مبتنی بر این عقیده است که برای کمک به رفع نیاز روزانه کلسیم به شیر نیاز به شیر داریم .

نمودار اطلاعات مصرف لبنیاتبا این حال ویلت می گوید که این توصیه ها از مطالعاتی انجام شده است که نسبتاً اندک است - از جمله فقط 155 زن و مرد. و این مطالعات کوتاه بود - افراد را به مدت 2 تا 3 هفته دنبال کرد. محققان میزان کلسیم غذایی و خوراکی آنها را اندازه گیری کردند و آن را با میزان دفع مدفوع و ادرار مقایسه کردند . ایده این بود که دریابیم که چه مقدار کلسیم بدن برای حفظ تعادل نیاز دارد.

در بزرگسالان ، که در حال رشد هستند ، تعادل کلسیم باید صفر خالص باشد. یعنی افراد باید به همان مقدار که می خورند یا می نوشند دفع کنند. در آمریکایی ها ، که تمایل به خوردن کلسیم زیادی در مقایسه با افراد سایر کشورها دارند ، این مطالعات نشان داد که روزانه 741 میلی گرم کلسیم برای تعادل کافی است. در کشورهای دیگر ، مانند پرو ، که رژیم های غذایی به طور معمول به اندازه کلسیم و لبنیات غنی نیستند ، مقدار مورد نیاز برای تعادل بسیار کمتر بود - در حدود 200 میلی گرم. ویلت می گوید این با این عقیده سازگار است که بدن می تواند مقدار کلسیم جذب شده از غذا را تغییر دهد. هنگامی که افراد کلسیم کمتری می خورند ، بدن ممکن است به راحتی نیازهای خود را جذب کند.

او همچنین به مطالعات گسترده مبتنی بر جمعیت اشاره می کند که عکس هایی از نحوه غذا خوردن افراد و اتفاقاتی که برای سلامتی آنها می گذرد ارائه می دهد. این نوع مطالعات به طور مداوم نشان داده است که در کشورهایی که مردم بیشتر لبنیات را مصرف می کنند ، میزان شکستگی بالاتری نیز دارند .

ویت می گوید: "این نوع پرچم قرمز را ایجاد می کند که در اینجا مشکلی پیش آمده است."

این مطالعات نمی توانند ثابت کنند که خوردن لبنیات بیشتر باعث شکستگی لگن می شود ، اما ویل معتقد است که این امر منطقی است زیرا خوردن محصولات لبنی در کودکی باعث افزایش سرعت رشد و افزایش استخوان ها می شود. به نظر می رسد این خطر برای مردانی که در کودکی شیر زیادی مصرف کرده اند ، بیشتر باشد.

"این احتمالاً به دلیل مکانیک اساسی است. اگر استخوان های دراز دارید ، آنها راحت تر از شکستن استخوان های کوتاه هستند. "

همه با نتیجه گیری مطالعه موافق نیستند. در بیانیه کتبی ، شورای ملی لبنیات ، که نماینده لبنیات است ، گفت که این تحقیق شامل "کلیه شواهد" در مورد غذاهای لبنی نیست.

گرگوری میلر ، دکترا ، دبیر ارشد علوم جهانی در شورای ملی لبنیات ، گفت: "لبنیات بخش مهمی از یک رژیم متعادل است و تغذیه پایدار و معنی دار را برای مردم ، سیاره و جوامع فراهم می کند."

علاوه بر سلامتی استخوان ، از شیر استفاده شده است که برای کاهش وزن مفید است. این بررسی هیچ مدرکی برای تأیید آن پیدا نکرد.

نمایش اسلاید
نمایش پرده ای: 15 ظروف دلپذیر کلسیم با کلسیم

 

تحقیقات نشان می دهد که لبنیات می توانند به کنترل فشار خون کمک کنند ، اما تنها زمانی که بخشی از یک رژیم غذایی کلی سالم هستند. این مسئله باعث می شود که دریابیم که شیر یا لبنیات مسئول این فواید بودند.

تأثیرات آن بر سایر پیامدهای بهداشتی مختلط است. ویلت می گوید: مطالعات مشاهداتی بین خوردن لبنیات و برخی از انواع سرطان مانند سرطانهای پروستات پیوندهای محکمی برقرار کرده اند . باز هم ، این مطالعات نشان نمی دهد که شیر باعث سرطان می شود. هیچ ارتباطی بین شیر و ابتلا به دیابت مشاهده نشد . و هیچ ارتباطی بین طول عمر و خوردن لبنیات وجود نداشت.

با هم جمع شده ، علم نشان می دهد که "شیر برای سلامتی ضروری نیست" ، می گوید: دکتر ماریون نستله ، دکترا ، استاد بازنشسته تغذیه ، مطالعات مواد غذایی و بهداشت عمومی در دانشگاه نیویورک که درگیر این مطالعه نبود.

وی می گوید: "این به من می گوید شیر ماده غذایی مانند سایر غذاها است ، به این معنی که تأثیرات آن به همه چیزهایی که مردم می خورند یا کار می کنند بستگی دارد. افرادی که شیر را دوست دارند می توانند به نوشیدن آن ادامه دهند. کسانی که آن را دوست ندارند ، لازم نیست. " "این فقط یک غذا است."

ویل موافق است. او می گوید اگر زیر لب های لبنی هستید ، نباید نگران آن باشید. اگر به هیچ وجه لبنیاتی در رژیم غذایی خود مصرف نمی کنید ، بد نیست که یک مکمل کلسیم مصرف کنید ، اما کاسه مصرف نکنید - 500-600 میلی گرم در روز باید کافی باشد.

چه در مورد بچه ها؟
ویت می گوید: "این برای بزرگسالان پیچیده است ، اما این برای بچه ها حتی پیچیده تر است ، و ما داده های کمتری نیز داریم."

نیازهای کلسیم بچه ها برای فهمیدن آنها سخت تر است. آنها در حال رشد هستند ، بنابراین به طور طبیعی به تعداد بیشتری نیاز دارند. اما نقش لبنیات باید در تأمین نیازهای کلسیم آنها بازی کند.

شواهد خوبی وجود دارد که بچه هایی که شیر گاو می نوشند قد بلندتر از کسانی نیستند که این کار را نمی کنند.

حقیقت در مورد لبنیات
بحث لبنیات موضوع جدیدی نیست ، اما همچنان تکامل می یابد. جوانب و جوانب شیر گاو را کشف کنید تا تصمیم بگیرید که آیا باید آن را خندق بگیرید یا بیشتر بنوشید.

در باره
دقیقاً مشخص نیست که شیر چگونه رشد را تسریع می کند. اما نویسندگان این مطالعه می گویند گاوها هنگام شیر دادن اغلب باردار می شوند و این باعث افزایش هورمون هایی مانند استروژن و پروژسترون می شود. همچنین گاوها برای تولید بیشتر هورمون دیگری به نام فاکتور رشد انسولین مانند تولید شیر تولید می کنند ، اما این هورمون ها ممکن است رشد افراد را نیز تقویت کنند.

همچنین برخی نگرانی ها وجود دارد که هورمون های موجود در شیر ممکن است بعداً به سرطان منجر شوند ، اما شواهد آن عمدتاً به صورت موضعی است.

ویلت می گوید ، کودکان برای ساختن استخوان های قوی به کلسیم نیاز دارند ، اما مطالعات نشان نمی دهد که افزودن لبنیات بیشتر باعث تغییر می شود.

به عنوان مثال ، یک مطالعه ، 240 کودک 8 تا 15 ساله را که به اندازه کافی کلسیم در رژیم غذایی خود دریافت نکردند ، به یک برنامه غذایی با سه وعده غذای روزانه لبنیات اختصاص داده و یا به رژیم های غذایی معمول خود ادامه داد. پس از 18 ماه ، این مطالعه هیچ تفاوتی در تراکم استخوان بین بچه هایی که لبنیات بیشتری دارند و آنهایی که نداشتند وجود داشت.

ویلت همچنین خاطرنشان کرد: در حالی که آمریکا توصیه می کند بچه های 4 تا 8 ساله 1000 میلی گرم کلسیم را در رژیم غذایی خود قرار دهند ، انگلیس تقریباً نیمی از آن را توصیه می کند ، فقط 450 تا 550 میلی گرم در روز.

او می گوید که نیازی به شیر نیست. غذاهای دیگر مانند کلم ، کلم بروکلی ، توفو ، آجیل و حبوبات همه به سمت هدف حساب می شوند. به گفته وی ، نکته مهم این است که اگر لبنیات از خانه شما خارج است ، مطمئن شوید که بچه های شما ویتامین D دریافت می کنند ، اگرچه یک مکمل رژیم غذایی است .

دکتر ول ، دکترای دکترا ، که به عنوان استاد دانشیار کودکان در دانشگاه اموری تحقیق در زمینه تغذیه می کند ، از داوران به دلیل مطرح کردن سؤالات مهم در مورد لبنیات قدردانی کرد. اما او خواستار احتیاط در مورد نوشیدن لبنیات روی میز برای بچه ها شد.

"چیزی که همیشه عصبی می شود وقتی در مورد این ویژگی های اصلی رژیم های غذایی صحبت می کنیم این است که اگر ما یک تغییر را ایجاد کنیم ، چه چیزی جایگزین آن می شود؟" می گوید ولزی ، که درگیر بررسی نبود.

نویسندگان این مطالعه می گویند: اگر رژیم غذایی با کیفیتی دارید ، به شیر احتیاج ندارید. ول ، می گوید ، "بله." "این طور نیست که خوب بخوریم."

به گفته وی ، به طور متوسط ​​، بسیاری از بچه ها به اندازه کافی کلم بروکلی ، کلم ، یا منابع دیگر کلسیم در رژیم های خود دریافت نمی کنند تا همه نیازهای آنها را برآورده کنند.

به گفته وی ، شیر بهتر از نوشیدنی های دارای قند است ، به خصوص برای بچه ها.

ویلز به تازگی آزمایش چندین نام تجاری از شیر معمولی و آلی برای آفت کش ها، آنتی بیوتیک ها ، و هورمون ها. در حالی که برخی از سموم دفع آفات و آنتی بیوتیک ها در نمونه های شیر متعارف معمولاً مشاهده می شد ، هیچ نمونه ای در نمونه های شیر آلی یافت نشد. در مقایسه با نمونه های ارگانیک ، سطح هورمون در نمونه های کشت معمولی نیز بالاتر بود.

او می گوید اگر شیر ارگانیک بسیار گران قیمت است ، والدین نباید نگران باشند. شیر هنوز برای بچه ها خوب است. مخصوصاً اگر آنها غذای دلپذیر باشند.

ولزی می گوید: "در حالی که نوشیدن شیر ارگانیک مزایایی دارد زیرا این ماده عاری از مواد شیمیایی است که اغلب در تولید شیر استفاده می شود ، ما شواهدی نداریم که این امر باعث ایجاد تفاوت در سلامت کودکان می شود." "آنچه ما می دانیم این است که شیر ، ارگانیک یا غیر ، منبع مهمی از مواد مغذی است که در رژیم های غذایی کودکان مهم است."

تأثیرات زیست محیطی لبنیات
حتی اگر مدت زمان طولانی لبنیات را دوست داشته باشید ، دلایلی برای تجدید نظر وجود دارد که مهمترین آنها تغییر آب و هوا نیست. ویل خاطرنشان می کند که با توجه به منابع مختلف پروتئین ، هزینه های لبنیات به محیط زیست احتمالاً پنج تا 10 برابر بیشتر از منابع پروتئینی گیاهی است. مزارع لبنیات آب بیشتری مصرف می کنند. آنها می توانند در آلودگی آب نقش داشته باشند. برای حفظ سلامتی حیوانات ، لبنیات در مقیاس بزرگ ممکن است به آنتی بیوتیک ها وابسته باشد ، که این امر به مقاومت آنتی بیوتیکی در افراد کمک می کند. او می گوید محدود کردن تولید لبنیات "سهم اساسی" در دستیابی به اهداف گازهای گلخانه ای خواهد داشت.

برخی از گزینه های لبنی مسائل زیست محیطی خود را دارند . به عنوان مثال ، بادام یک محصول با آب زیاد است.

میلر ، از شورای ملی لبنیات ، می گوید که لبنیات در تلاشند تا عملیات خود را سبز کنند.

"لبنیات ایالات متحده فقط 2٪ از کل انتشار گازهای گلخانه ای ایالات متحده را تشکیل می دهد. کشاورزان همچنان پیشرفت های زیست محیطی را حتی بیشتر انجام می دهند. به عنوان مثال ، تولید یک گالن شیر در سال 2017 شامل 30٪ آب کمتر ، 21٪ زمین کمتر ، 19٪ رد کربن کمتر و 20٪ کود کمتری نسبت به سال 2007 بود. "

 

منبع: WebMD

  • ۹۸/۱۱/۳۰
  • روشنک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی